PROFILOVÉ PROJEKTY V OBLASTI VĚDY, VÝZKUMU A VÝVOJE INOVACÍ:
Progres Q 15:
Životní dráhy, životní styly a kvalita života z pohledu individuální adaptace a vztahu aktérů a institucí.
2017 – 2021
(koord.: Doc. Jiří Buriánek)
Katedra: Profesní dráhy a přístupy v pedagogických povoláních.
– 1. dílčí úkol: Učitelé učitelů: profesní dráhy a pojetí výuky (H. Kasíková, J. Valenta);
– 2. dílčí úkol: Sociální pedagogové a jejich profesní dráhy dvacet let po zavedení akademického oboru na vysokých školách (J. Lorenzová, E. Valášková Vincejová, T. Komárková).
——–
Progres Q17:
Příprava učitele a učitelská profese v kontextu vědy a výzkumu
2017 – 2021
spoluřešitelé za KPED FF UK: M. Strouhal a J. Koťa
(hlavní řešitel mezifakultního Progresu Q17 prof. Radka Wildová).
——–
Operační program Praha číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093,
Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK (leden 2020-2022):
M. Strouhal odborný garant projektu za FF UK
spoluřešitelé za KPED: H. Kasíková, O. Kaščák, E. Valášková Vincejová
——–
L’Établissement Scolaire au Service d’une Éducation Inclusive et de Qualité (Université de Bordeaux)
M. Strouhal člen řešitelského týmu.
——–
Projekt Erasmus+ SoMovED (2020-2023)
Team leader za FF UK M. Strouhal
Spoluřešitelé T. Komárková, J. Kropáč (ÚPSS PdF UP), J. Swoboda
——–
vývoj nástroje Parent Completed Questionnaire_School Readiness (verze 2.0)
pro iSophi Education s.r.o. v rámci programu Pražský voucher na inovační projekty
9/2020 – 1/2021
hlavní řešitelka T. Komárková
Rodičovský dotazník vyvíjený v on-line verzi je součástí systému iSophi a je primárně určen rodičům dětí v předškolním věku (5-7 let).
Rodič se prostřednictvím dotazníku dozví, jak si podle jeho zhodnocení dítě stojí v jednotlivých schopnostech a dovednostech, které jsou důležité při posuzování školní zralosti. Dotazník se zaměřuje na identifikování případných obtíží ve sledovaných oblastech, včetně vyjádření jejich míry a potřebné podpory v dané oblasti. Rodič po jeho vyplnění dostává podrobnější popis dané oblasti a doporučený seznam aktivit, které pomohou slabší stránky dítěte rozvíjet.
——–
Projekt GAČR (reg. č. 21-21743S)
Název projektu: Výhody a nevýhody domácího vzdělávání: co nám říká česká zkušenost?
Název projektu anglicky: Advantages and Disadvantages of Parent-led Home-based Education: What Can We Learn form Czech Case?
Doba řešení: leden 2021-prosinec 2023
Řešitelský tým: