Programy rozvoje vědních oblastí na Univerzitě Karlově (PRVOUK) – 2012 – 2017.
(viz http://www.cuni.cz/UK-4157.html)
P15 – Škola a učitelská profese v kontextu rostoucích nároků na vzdělávání.
(viz https://cuni.cz/UK-8159.html)
Hl. koordinátor: R. Wildová, PedF UK.
Název projektu Katedry pedagogiky FFUK:
Učitelé učitelů a vzdělávání: analýza předpokladů výkonu povolání.
Zainteresovaní:
M. Strouhal – hl. řešitel za KP FFUK
H. Kasíková
J. Koťa
J. Lorenzová
J. Valenta
——–
Výzkumný záměr MSM 0021620862
„Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání“
Hl. řešitelka: Prof.PhDr.Vladimíra Spilková,CSc.
Rok ukončení: 2013
Dílčí úkol:
„Sociální kompetence učitele a možnosti jejich rozvíjení“
Hl. řešitelka: Doc.PhDr.Hana Kasíková,CSc.
Dílčí projekty v rámci dílčího úkolu (pracovníci katedry):
– Kooperace jako podmínka pro sociální rozvoj učitelů (H.Kasíková)
– Společná činnost učitelů v projektové práci (M.Dvořáková)
– Problémy teoretické a praktické přípravy učitelů pro působení v oblasti
osobnostního a sociálního rozvoje klientů škol (J.Valenta)
Dílčí úkol:
„Zkoumání etické dimenze učitelské profese z hlediska pedagogické antropologie (koncipování modelu profesní etiky, etického kodexu učitele)“
Dílčí projekt v rámci dílčího úkolu (pracovnice katedry):
– Etické aspekty práce učitele a výchova k hodnotám (J. Lorenzová)
——–
GAČR 406/08/0258
„Idea školy pro všechny a české vzdělávací prostředí v evropském a světovém kontextu“
Hl. řešitelka: Doc.PhDr.Hana Kasíková,CSc.
Rok ukončení: 2010
Výstupní monografie
KASÍKOVÁ, H., STRAKOVÁ, J. (eds.) „Diverita a diferenciace v základním vzdělávání“
Vychází v nakl. Karolinum v r. 2011
Tématické oblasti (pracovníci katedry a externí učitelé):
– didaktické aspekty tematiky (H.Kasíková, M.Dvořáková, I.Tvrzová)
– sociálně pedagogické a etické hledisko (J.Lorenzová)
– hledisko systémů osobnostně sociálního rozvoje (J.Valenta)
– historicko-vývojové hledisko tematiky (R.Váňová)
– otázky práv menšin a mezinárodní školské politiky (E.Janebová)
– školskopolitické otázky, pedagogická komparatistika (K.Rýdl)
– tematika evaluace kvality a rovných příležitostí (J.Straková)
——–
Grant FRVŠ, č. 895, okruh F 5
„Inkluzivní vzdělávání, vytvoření nového kurzu“
Hl. řešitelka: Doc.PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitelka: Mgr. Eva Janebová, Ph.D.
——–
Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES) Česká školní inspekce + univerzity ‒ 2011 ‒ 2015.
Hlavním cílem klíčové aktivity, na níž se podílela katedra (J. Valenta; J. Stolařová, býv. ext. vyučující katedry) bylo vytvořit soubor nových inspekčních nástrojů, metod a postupů pro sledování a hodnocení úrovně dosažených gramotností a kvality vzdělávání na úrovni jednotlivých škol i na úrovni celé vzdělávací soustavy.
——–
Učitel v diverzifikované třídě
Operační program Praha číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/16_037/0000302,
Učitel v diverzifikované třídě (2017-2019): hlavní řešitel, manažer a odborný garant projektu M. Strouhal
——–
Mezinárodní projekt UDEL21 (Use Diversity to Enhance Lerning in the 21 century), 2015-2018
Projekt zaměřený na vývoj nových přístupů a prostředků k práci s diverziou na školách. Zúčastněné země ČR, Rakousko, Belgie, Itálie, Slovinsko (H. Kasíková).
——–
Program rozvoje vědních oblastí UK
Prvouk P15: Škola a učitelská profese v kontextu rostoucích nároků na vzdělávání (2011-2016)
Belgie, Itálie, Slovinsko (H. Kasíková).
——–
Universities and Non-Formal Learning: Developing Intercultural Competences
(Among others) – „Aneb Interkulturní kompetence jinak“
Katedra pedagogiky FF UK (K. Burešová; E. Vincejová) se podílí na realizaci v ČR spolu s Domem zahraniční spolupráce od roku 2015.
Více informací zde: LETAK – AMONG OTHERS