Uchazeč z ústní části přijímacího řízení předkládá seznam literatury, který by měl mít 5-10 titulů, z toho alespoň 3 tituly z doporučené literatury. Týká se přijímací zkoušky jak do bakalářského, tak magisterského studia.
Seznamy doporučené oborové literatury k přípravě na přijímací řízení bakalářského i magisterského cyklu:
Bakalářský studijní obor (doporučená literatura k PZk):
DVOŘÁKOVÁ, M., KOLÁŘ, Z., TVRZOVÁ, I., VÁŇOVÁ, R. Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada, 2015.
HELUS, Z. Psychologie pro střední školy. Praha: Fortuna, 2010.
JŮVA, V jun. & sen. Stručné dějiny pedagogiky. Brno: Paido, 2003.
KASÍKOVÁ, H., VALIŠOVÁ, A. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2010.
Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+
PELIKÁN, J. Výchova pro život. Praha: ISV, 1997.
PRŮCHA, J.(ed). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009.
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2015.
ŘÍČAN, P. Psychologie: příručka pro studenty. Praha: Portál, 2023.
VORLÍČEK, Ch. Úvod do pedagogiky. Jinočany: H+H, 2000.
Rámcové vzdělávací programy pro základní a gymnaziální vzdělávání.
Magisterský studijní obor (doporučená literatura k PZk):
BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998.
JEDLIČKA, R., KOŤA, J., SLAVÍK, J. Pedagogická psychologie pro učitele. Praha: Grada. 2018
HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál. 2002.
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004.
JANDOUREK, J. Úvod do sociologie. Praha: Portál, 2003.
KASÍKOVÁ, H., VALIŠOVÁ, A. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2010.
KELLER, J. Úvod do sociologie. (III. rozšířené vydání). Praha : Slon, 1997. ISBN 80-85850-25-7)
KASPER, T., KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada, 2023.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999.
PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium, 1995.
PALOUŠ, R. Paradoxy výchovy. Praha: Karolinum, 2009.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007.
STROUHAL, M. Teorie výchovy. K vybraným problémům jedné pedagogické disciplíny. Praha: Grada, 2013.
STROUHAL, M. (ed.) Učit se být učitelem. K vybraným problémům učitelského vzdělávání. Praha: Karolinum 2016.
STROUHAL, M. ŠTECH, S. (eds.) Vzdělání a dnešek. Praha: Karolinum, 2016.
ŠTVERÁK, V. Dějiny pedagogiky. Praha: UK, 1991.
THOROVÁ, K. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2015.
VALIŠOVÁ, A., KOVAŘÍKOVÁ, M. Obecná didaktika. Praha: Portál. 2021.
Rámcové vzdělávací programy pro základní a gymnaziální vzdělávání.
Předpokládá se i studium další literatury dle pedagogického zájmu uchazeče.