PEDAGOGIKA
forma a typ studia: prezenční navazující magisterské
počet přijatých v minulém akademickém roce: 4
počet přihlášených v minulém akademickém roce: 16
předpokládaný počet přijímaných: 30
kombinovatelnost: samostatné a sdružené studium; kombinovatelnost se všemi programy navazujícího magisterského studia, které to nevylučují
přijetí s upuštěním od přijímací zkoušky: nelze
přijímací zkouška: jednokolová (ústní)
popis přijímací zkoušky:
ústní zkouška
kritéria hodnocení motivace:
požadavky ke zkoušce:
Strukturovaný životopis včetně přehledu dosavadního studia a odborné činnosti, seznam prostudované odborné literatury (předkládá se k nahlédnutí přijímací komisi).
další informace: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/studijni-obory/navazujici-magisterske-obory/pedagogika_nmgr/
informace o uplatnění absolventů:
Absolvent je vybaven poznatky z oblasti teorií vývoje osobnosti, zákonitostí učení, modelů vyučování, školské legislativy a řízení školství, sociálního kontextu žáka, sociálně patologických jevů dětí a mládeže, má znalosti zásad práce se žáky se specificky vzdělávacími potřebami a dovede je uplatňovat v praxi, zná školská a neškolská výchovná zařízení vládního a nevládního sektoru. Ovládá metody vědecké práce v pedagogice, dovede projektovat a realizovat vědecký výzkum a interpretovat jeho výsledky.
——–
PEDAGOGIKA
forma a typ studia: kombinované navazující magisterské
počet přijatých v minulém akademickém roce: 30
počet přihlášených v minulém akademickém roce: 98
předpokládaný počet přijímaných: 30
kombinovatelnost: pouze samostatné studium; nelze kombinovat s jiným programem
přijetí s upuštěním od přijímací zkoušky: nelze
přijímací zkouška: jednokolová (ústní)
popis přijímací zkoušky:
ústní zkouška
kritéria hodnocení motivace:
požadavky ke zkoušce:
Strukturovaný životopis včetně přehledu dosavadního studia a odborné činnosti, seznam prostudované odborné literatury (předkládá se k nahlédnutí přijímací komisi).
další informace: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/studijni-obory/navazujici-magisterske-obory/pedagogika_nmgr/
informace o uplatnění absolventů:
Absolvent je vybaven poznatky z oblasti teorií vývoje osobnosti, zákonitostí učení, modelů vyučování, školské legislativy a řízení školství, sociálního kontextu žáka, sociálně patologických jevů dětí a mládeže, má znalosti zásad práce se žáky se specificky vzdělávacími potřebami a dovede je uplatňovat v praxi, zná školská a neškolská výchovná zařízení vládního a nevládního sektoru. Ovládá metody vědecké práce v pedagogice, dovede projektovat a realizovat vědecký výzkum a interpretovat jeho výsledky.
——–
SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKA
forma a typ studia: prezenční navazující magisterské
počet přijatých v minulém akademickém roce: 18
počet přihlášených v minulém akademickém roce: 39
předpokládaný počet přijímaných: 30
kombinovatelnost: pouze samostatné studium; nelze kombinovat s jiným programem
přijetí s upuštěním od přijímací zkoušky: nelze
přijímací zkouška: jednokolová (ústní)
popis přijímací zkoušky:
ústní zkouška
kritéria hodnocení motivace:
požadavky ke zkoušce:
Strukturovaný životopis včetně přehledu dosavadního studia a odborné činnosti, bakalářská práce (nebo alespoň její část či podrobné teze), seznam prostudované odborné literatury (předkládá se k nahlédnutí přijímací komisi).
další informace: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/studijni-obory/navazujici-magisterske-obory/socialni-pedagogika_nmgr/
informace o uplatnění absolventů:
Absolvent je připraven tak, aby se komplexně orientoval v sociálně pedagogické problematice, aby byl schopen identifikovat a řešit sociální situace, které mohou být příčinou vzniku problému jedince či větších celků a dokázal je řešit na vyšší řídící úrovni. Současně je připravován k tomu, aby byl schopen realizovat osobnostní, sociální a mravní výchovu.
K charakteristickým vlastnostem a schopnostem absolventa patří (kromě vysoké odbornosti) pozitivní vztah k sociálně pedagogickému dění, samostatné tvůrčí myšlení, praktická aplikace získaných znalostí a dovedností, adaptabilita a flexibilnost, uplatňování systémového přístupu, schopnost vyhledávat, třídit a vyhodnocovat informace a vést účinný dialog s klientem i svými spolupracovníky. Absolvent dokáže motivovat a vést pracovní tým, orientuje se v náročných životních situacích a umí nést rizika při uplatňování rozhodnutí.
——–
SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKA
forma a typ studia: kombinované navazující magisterské
počet přijatých v minulém akademickém roce: 32
počet přihlášených v minulém akademickém roce: 73
předpokládaný počet přijímaných: 30
kombinovatelnost: pouze samostatné studium; nelze kombinovat s jiným programem
přijetí s upuštěním od přijímací zkoušky: nelze
přijímací zkouška: jednokolová (ústní)
popis přijímací zkoušky:
ústní zkouška
kritéria hodnocení motivace:
požadavky ke zkoušce:
Strukturovaný životopis včetně přehledu dosavadního studia a odborné činnosti, bakalářská práce (nebo alespoň její část či podrobné teze), seznam prostudované odborné literatury (předkládá se k nahlédnutí přijímací komisi).
další informace: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/studijni-obory/navazujici-magisterske-obory/socialni-pedagogika_nmgr/
informace o uplatnění absolventů:
Absolvent je připraven tak, aby se komplexně orientoval v sociálně pedagogické problematice, aby byl schopen identifikovat a řešit sociální situace, které mohou být příčinou vzniku problému jedince či větších celků a dokázal je řešit na vyšší řídící úrovni. Současně je připravován k tomu, aby byl schopen realizovat osobnostní, sociální a mravní výchovu.
K charakteristickým vlastnostem a schopnostem absolventa patří (kromě vysoké odbornosti) pozitivní vztah k sociálně pedagogickému dění, samostatné tvůrčí myšlení, praktická aplikace získaných znalostí a dovedností, adaptabilita a flexibilnost, uplatňování systémového přístupu, schopnost vyhledávat, třídit a vyhodnocovat informace a vést účinný dialog s klientem i svými spolupracovníky. Absolvent dokáže motivovat a vést pracovní tým, orientuje se v náročných životních situacích a umí nést rizika při uplatňování rozhodnutí.